תהליך בל״מ
יציאה להליך בל"מ מחייבת ניתוח צרכים מוקדם ומקיף אשר יכיל את כלל השירותים, ההכשרות והדרישות שמזמין השירות מעוניין לקבל.
מעבר להיבטים מסחריים פיננסים ודרישות רגולטוריות, חשוב מאוד שהבל"מ יתייחס לנושאי ליבה מקצועיים כדוגמא
משא"ב – אופן גיוס וסינון מועמדים.
– קליטת עובדים למערכת – מלוא תהליך הקליטה.
– הכשרות / חפיפות – פירוט מלא על אופן הביצוע (עובדים חדשים וותיקים).
– בקרות, תרגילים ומבחנים – אבטחה, חירום, בטיחות ושירות.
– תנאי מאבטחים נלווים כגון פעילויות רווחה, גיבוש, סידורי עבודה, ציוד אישי וכד'.
– פרויקטים מקדמים – מעשירים, פנים ארגוניים של נותן השירות.
– ועוד…
כתיבה נכונה של בל"מ תאפשר למקבל השירות הזדמנות לבחון את יכולותיו המקצועיות והערכיות של נותן השירות, את התרבות הארגונית אותה הוא עיצב לאורך השנים במסגרתו וכיצד הוא מנתח את הפרויקט המדובר, כיצד הוא נערך להיכנס אליו.
מרכיבים אלו הינם בסיס משמעותי לבחירת שותף איכותי לדרך !
בנייה נכונה ומעמיקה של בל"מ תמנע אי הבנות ופערי ביצוע בין נותן השירות למבקש השירות כמו כן תספק לנותן השירות יכולת היערכות נכונה לבניית ההצעה והצוות המבצע הן בהיבט הלוגיסטי, הן בהיבט התפעולי והן בהיבט התקציבי.
אפיון צורך אירגוני ONA -Organizational need analysis
בשת"פ עם ייעוץ משפטי, הכנת מסגרת הסכם התקשרות.
קביעת מסגרת לוחות זמנים.
פנייה לחברות מובילות או ייעודיות לאפיון הפעילות.
קיום פגישות הכרות עם החברות.
ביצוע סיור שטח, הצגת צרכים ותנאי התקשרות + לו"ז הקמה.
מתן מענה לשאלות הבהרה.
בחירת חברה וחתימה על הסכם התקשרות.
חניכה והטמעת הזוכה בארגון (תרבות, בטחון, בטיחות וחירום).