המשכיות עסקית ורציפות תפקודית הינה תורת ניהול המתייחסת לפעילות שנדרש ארגון לבצע מבעוד מועד על מנת להבטיח שפונקציות עסקיות קריטיות תהיינה זמינות בהתממש אירוע חירום ולאפשר את המשך פעילותו של הארגון באופן רציף ככל שניתן. עם סיום תהליך סקירת הסיכונים ונקודות הכשל הארגוניות מתחיל שלב של כתיבת פרוטוקול הפעלה ארגוני הכולל כתיבת תיקי הפעלה מחלקתיים, תיקים המכילים תורה ייעודית לניהול (RFC- Response Flow Chart) כל מחלקה במצב חירום ע"פ תרחישים, כל זאת מתקיים בשני אפיקים עיקריים – טקטי תפעולי מידי – פעולות מידיות לביצוע לצמצום סיכונים ושליטה על בריאות ובטחון עובדי המחלקה. טקטי עסקי מידי – יצירת פתרונות תפעוליים לארגון על מנת ליצר רצף עסקי. בשלב הבא הכשרת מומחי תוכן מחלקתיים לניהול אירועי המשכיות עסקית בהתממש אירוע רחב היקף. הכשרות אלו כוללות הפעלת תיק חירום מחלקתי, זיהוי נקודות כשל אפשריות, זיהוי נק' כשל פוטנציאלי מערכתי או תשתית ארגונית בעלת השפעה קריטית (Single Points Of Failure של אדם או מערכת ), הבנת ההסתברות להתממש הסיכון וחומרת ההשפעה על הרציפות התפקודית. יצירת פתרונות ומתן מענה לפערי סיכון והשפעה שזוהו בתוכנית המשכיות העסקית. פרק זה כולל תרגול מטה ובחינת התוכניות, ניתוח תוצאות התרגול וביצוע התאמות במידה ונדרש. מכאן והלאה המלצתנו היא לשמר את היכולת הארגונית ע"י הכשרת מנהלים בהתאם לשינוי כוח אדם ולבצע אחת לשנה תרגול לפי תרחישים שונים.
הכנה ל- ISO 14001 18001
קשרים עם אירגוני החירום וההצלה השונים: (כיבוי והצלה, משטרת ישראל, פיקוד העורף ומשרדי הממשלה).